RSS

Data:
Czwartek, 16 sierpnia 2007
TAGI:
Popularność:

W Stanach Zjednoczonych już trzyletnie dzieci wolą jedzenie z McDonalda od identycznych dań nie opatrzonych logo fast foodu - wykazały badania przeprowadzone przez badaczy z Uniwersytetu Stanforda. Nawet marchewka smakuje lepiej, jeżeli jest opakowana w papierek z McDonalda.

Amerykańskie dzieci od najmłodszych lat rozpoznają markę McDonalds. Już nawet trzylatki uważają jedzenie jest smaczniejsze, jeżeli tylko na jego opakowaniu widnieje logo tej sieci fast foodów. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu Stanforda, którego wyniki opublikowano w sierpniowym wydaniu czasopisma Archives of Pediatry & Adolescent Medicine .

W badaniu wzięło udział 63 dzieci w wieku od trzech do pięciu lat pochodzących z rodzin o niskich dochodach. Maluchom podawano dwie próbki jedzenia i pytano, czy któraś próbka smakuje lepiej. Jedzenie w próbkach było identyczne. Jedyna różnica polegała na tym, że jedna z próbek była podawana w opakowaniu McDonald's, a druga w białym, nie opatrzonym żadnymi znakami.. Dzieci próbowały hamburgerów, skrzydełek z kurczaka, frytek i mleka, a nawet marchewek. Wszystkie produkty oprócz marchewek i mleka pochodziły oczywiście z McDonalda.

Większość dzieci uważała, że jedzenie podawane w opakowaniach z McDonalda jest smaczniejsze. Zasada ta sprawdziła się zarówno w przypadku frytek, jak i marchewek, których próżno szukać w menu fast foodu. Co ciekawe najmniej dzieci było przekonanych o wyższości McDonalda w przypadku sztandarowego jedzenia tej firmy, czyli hamburgera. Tylko 29 dzieci stwierdziło, że próbka kanapki w opakowaniu z logo jest smaczniejsza. 22 było przeciwnego zdania. Największe różnice dzieci zauważyły w "smaku" frytek. 77 proc. stwierdziło, że te z McDonalda są smaczniejsze. W opakowaniu z logo smaczniejsze wydają się nawet produkty zupełnie nie kojarzone z fast foodem, czyli mleko i marchewki. 61 proc. dzieci uznało, że mleko w kubku McDonald's jest lepsze, a tylko 21 proc. wolało to drugie. W przypadku marchewek odsetki te wynosiły odpowiednio 54 i 23 proc.

Z opublikowanych wyników cieszy się wiceprezes firmy McDonald's Walt Riker. - To bardzo ważne badanie dla firmy - powiedział dziennikowi New York Times - Rzeczywiście, odkąd zaczęliśmy logo McDonald's oznaczać jabłka, mleko, sałatki oraz inne warzywa i owoce, produkty te kupuje znacznie więcej osób.

Autorzy badania uważają jednak, że wyniki nie powinny zadowolić sieci fast foodów. Ich zdaniem badanie po raz kolejny dowiodło, że marketing ma niezwykle silny wpływ na najmłodszych i dlatego reklama skierowana do najmłodszych powinny być zakazana. - Ta forma reklamy jest szczególnie nieuczciwa, bo dzieci poniżej siódmego roku życia nie są w stanie zauważyć jej perswazyjnej funkcji.

Jak powiedział New York Times szef zespołu badaczy Thomas N. Robinson, "Jedyne, co fast foody powinny zrobić po zobaczeniu wyników naszego badania, to zmiana menu, tak by w większości składało się ze zdrowego jedzenia".

 

 

Źródło:
Gazeta.pl
Ocena:
Głosów:
39
Kliknij i oceń artykuł

Dodaj komentarz

token
regulamin
Logowanie: użytkownik firma

Zaloguj się jako użytkownik:

TBWA\Media Arts Lab
Heimat

Nie przegap dzisiaj w TV

Komedia sensacyjna
godzina: 20:15
czas: 100 minut
Film kryminalny
godzina: 22:50
czas: 130 minut
Film wojenny
godzina: 22:20
czas: 135 minut
Film sensacyjny
godzina: 20:50
czas: 120 minut
Film biograficzny
godzina: 18:25
czas: 105 minut
Copyright © Mediarun Sp. z o.o. 2001 - 2010. Wszelkie prawa zastrzeżone.